shopify site analytics

crosstrainer afvallen

Top 6 Beste Crosstrainers voor Thuis + Trainingsschema’s

Een crosstrainer is een fitnesstoestel met ontzettend veel mogelijkheden waardoor je een groot deel van je lichaam kunt trainen. Spieren trainen, conditie opbouwen en natuurlijk calorieën verbranden.

Maar dan komt de onvermijdelijke keuze: Gebruik je de crosstrainer op de sportschool, of ga je zelf investeren om je workout in alle rust van je eigen huis te doen? Voordat je deze keuze maakt, moet je eerst even dit artikel lezen. Ik geef je alle punten waar je op moet letten bij de aanschaf, en daarnaast ook nog een aantal overweging waar je aan moet denken om tot een weloverwogen keuze te komen.

Aan het einde van dit artikel geef ik je een lijstje van de 6 beste crosstrainers van dit moment, voor ieder budget ééntje. Ook geef ik je een trainingsschema’s waarmee je direct kunt starten!

Wat is een crosstrainer precies?

Een crosstrainer is een fitness apparaat wat ooit uitgevonden is om de loopbeweging na te bootsen. In feite is het vanuit luiheid ontstaan, want er was vraag naar een apparaat waarop je kon lopen, zonder dat je naar buiten hoeft. Zonder de nadelen van wind en kou, wel de voordelen van een goede workout. Met de crosstrainer ben je dus constant aan het ‘lopen’, waardoor het apparaat uitstekend geschikt is voor cardiotraining en het verbranden van lichaamsvet.

Kortom: Een oplossing om af te vallen in combinatie met een betere conditie.

Maar er bleken al snel nog meer voordelen te zijn aan het gebruik van de crosstrainer. Het blijkt een heel geschrikt fitness apparaat te zijn voor mensen met gewrichtsproblemen. Je maakt namelijk een hele soepele, ronddraaiende beweging met je voeten, waardoor je gewrichten geen harde schokken te verduren krijgen.

Afvallen met de crosstrainer

Daarnaast train je veel meer spieren dan alléén maar je beenspieren. Het schijnt dat je maar liefst 80% van al je lichaamsspieren in beweging zet. Een ideale workout voor zowel je bovenlichaam als voor je onderlichaam.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

De voordelen van een crosstrainer

De crosstrainer ken je misschien al van de sportschool, waar je sowieso al gebruik kunt maken van alle voordelen van het toestel. Ik zet alle voordelen even voor je op een rijtje. De eerste vier voordelen gelden voor gebruik op de sportschool of thuisgebruik. Het laatste voordeel is typisch een grote plus als je een crosstrainer thuis hebt staan:

Voordeel 1: Afwisseling: Je kunt achteruit, je kunt vooruit

De crosstrainer is een veelzijdig toestel. Natuurlijk kun je gewoon de voorwaartse beweging maken, maar je kunt ook achteruit! Probeer dat maar eens als je ‘gewoon’ aan het wandelen bent! Niet alleen is dat erg prettig om de bewegingen af te wisselen, maar hiermee krijg je allerlei nieuwe mogelijkheden om andere spiergroepen te trainen. Als je ‘achteruit’ loopt, dan werk je met name aan je bilspieren. Loop je ‘vooruit’, dan ligt de nadruk op de spieren in de bovenbenen. Natuurlijk blijft het feit dat je vet aan het verbranden bent, en dat je aan je conditie werkt. Dat blijft hetzelfde!

Voordeel 2: Relatief weinig belasting, dus geen blessures

Eén van de grootste voordelen van de crosstrainer: Er is geen sprake van zware belasting voor je gewrichten. De beweging is erg vloeiend en je hebt niet te maken met de impact van de harde ondergrond, wat je met normaal wandelen en joggen natuurlijk wel hebt. Omdat de belasting zo minimaal is, is de kans superklein dat je last kan krijgen van blessures. Erg veilig dus!

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Voordeel 3: Afvallen: Prima om calorieën te verbranden

Op een crosstrainer ben je fysiek bezig, dus verbrand je calorieën. Als je een goed programma volgt, en je hartslag in de gaten houdt, dan kan dit oplopen tot wel 600 kilocalorieën per uur. Als je 3 of 4 keer per week je workout op je crosstrainer doet, dan heb je een prima basis om kilootjes kwijt te raken.

Afvallen met een crosstrainer

Voordeel 4: Met de crosstrainer train je je hele lichaam

Zoals eerder gezegd, train je ongeveer 80% van al je spieren. Dit komt met name door de variatie die je aan kunt brengen tijdens je workout. Je kunt vooruit, je kunt achteruit, handjes los, of handjes op de steunen. Allemaal variatie in je lichaamshouding op het toestel, waardoor je steeds weer andere spiergroepen gebruikt. Uiteindelijk werk je aan je spieren in de benen, je billen, je bovenlichaam en je armen.

Voordeel 5: Voor thuis: Trainen tijdens het tv-kijken!

En dan het grote voordeel als je een crosstrainer thuis hebt staan. Je kunt je workout combineren met het kijken van je favoriete serie. Dit is prima te doen, want tijdens de workout blijft je bovenlichaam, en vooral je hoofd, redelijk stabiel. Een gemiddelde film duurt anderhalf uur. Als je dit combineert met je workout, dan ben je flink aan het werk terwijl de tijd heel erg snel gaat.

Afvallen terwijl je tv kijkt

Zelf kopen of naar de sportschool?

Het blijft natuurlijk een overweging om zelf een crosstrainer te kopen. Het heeft beslist voordelen tegenover de crosstrainer die in de sportschool staat. Hierbij moet je een weloverwogen keuze maken. De drie elementen die hierin een grote rol spelen, zijn de volgende:

Overweging 1: Je budget

Ten eerste is je budget natuurlijk erg bepalend in je keuze. Heb je niet de beschikking over voldoende budget om een crosstrainer te kopen? Dan is het verstandig om toch naar de sportschool te gaan. Natuurlijk kost de sportschool ook geld, maar dat is maandelijks, en niet een uitgave in één keer.

Crosstrainer kopen

Je kunt ook eerst naar de sportschool gaan, en iedere maand geld aan de kant zetten om later zelf een crosstrainer te kopen. Het grote voordeel hiervan is dat je een nog betere keuze kunt maken omdat je al ervaring op hebt gedaan in de sportschool.

Overweging 2: Je behoefte aan gemak

De één vind het juist leuk om naar de sportschool te gaan in verband met sociale contacten en de beroemde ‘stok achter de deur’. Maar de ander heeft geen zin om de deur uit te gaan, en doet de workout liever thuis. Ook zijn er mensen die erg onzeker zijn over hun lijf, waardoor ze liever sporten in de intimiteit van hun eigen huis.

Groot voordeel van een eigen crosstrainer is dat je ook even ‘tussendoor’ kunt sporten. Je kunt profiteren van ieder uurtje wat je over hebt.

Overweging 3: Je beschikbare ruimte

Heb je een ruim huis? Dan zal er geen probleem zijn om een plekje voor je eigen crosstrainer te vinden. Een goede crosstrainer neemt best wel veel ruimte in beslag, dus als je beperkt bent in je leefruimte, dan kan het beter zijn om toch naar de sportschool te gaan.

Aandachtspunten bij de aankoop van een crosstrainer

Als je zelf een crosstrainer wilt kopen, dan raak je al snel de weg kwijt. Er is een heel groot aanbod, met prijzen die variëren van enkele honderden euro’s tot vele duizenden euro’s. Tijdens een oriëntatie op internet, zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Wat zijn de verschillen? Waar moet je op letten als je een crosstrainer koopt? Hieronder alle aandachtspunten, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken voor comfortabel sporten binnen jouw budget.

Punt 1: Duurzaamheid van het apparaat

Natuurlijk wil je niet al te veel geld uitgeven, maar je wilt ook een duurzaam product. Het heeft helemaal geen zin om een crosstrainer te kopen die na een maand al piepend en krakend moeite heeft om jouw tempo bij te houden. Je kunt vaak al op het eerste gezicht zien of het een degelijk apparaat is, of niet. Kijk vooral naar de gebruikte materialen (bij voorkeur zo weinig mogelijk plastic) en het algemene gewicht. Hoe zwaarder het toestel, hoe meer ijzer gebruikt is, hoe beter. Een crosstrainer is géén licht apparaatje wat je zomaar even aan de kant schuift. Gewicht geeft in ieder geval een indicatie van de duurzaamheid, maar zegt natuurlijk niet alles.

Punt 2: Maximaal toegestane gewicht

Je wilt afvallen, dus heb je al overgewicht. Let daarom op het maximaal toelaatbare gewicht van het apparaat. Vooral in het begin is dit belangrijk, maar als alles goed gaat, wordt jij steeds minder zwaar. Maar het maximaal toelaatbare gewicht is ook belangrijk als graadmeter voor de kwaliteit en duurzaamheid van het toestel.

Punt 3: De lengte van de pas

Ook de lengte van de pas is belangrijk bij een verantwoorde keuze. Als je een crosstrainer hebt met een korte pas, in verhouding tot je lengte, dan zal de beweging schokkender zijn. Dus hoe langer de pas, hoe vloeiender de beweging. Maar ook hoe intensiever de workout kan zijn. Als je een crosstrainer hebt met een, voor jou, té lange pas, dan zal de workout veel intensiever zijn.

Paslengte van een crosstrainer

Over het algemeen kun je een crosstrainer kiezen met een paslengte van 30 centimeter. En als je vrij lang bent, kies je voor een paslengte van 40 centimeter. De duurdere crosstrainers hebben soms een optie om de paslengte te verstellen. Dit is natuurlijk ideaal als meerdere personen (ouders en kinderen) gebruik maken van de crosstrainer.

Punt 4: De lengte, en breedte, van de crosstrainer zelf

In het verlengde van het vorige punt, is de lengte van de crosstrainer ook belangrijk. Hoe langer de crosstrainer, hoe langer de paslengte vaak is. Maar daarnaast is de lengte, en de breedte, natuurlijk belangrijk om te bepalen hoeveel plaats deze in gaat nemen. Crosstrainers zijn over het algemeen vrij grote apparaten, dus wel belangrijk. Zeker als je in een klein huis woont.

Punt 5: Het aantal programma’s en niveaus

Iedere crosstrainer heeft standaard programma’s en weerstanden, die je naar eigen smaak in kunt stellen. Kies voor een crosstrainer met minimaal 8 programma’s. Daar kom je in eerste instantie best wel ver mee. Maar als je ook aan de toekomst denkt, kies dan voor meer programma’s. Deze zul je dan zeker nodig hebben.

Programmas en niveaus crosstrainer

Over het algemeen kun je stellen dat er méér programma’s en niveaus beschikbaar zullen zijn op de duurdere apparaten.

Punt 6: Vliegwiel voor, of vliegwiel achter

Het vliegwiel is één van de meest belangrijke onderdelen van de crosstrainer. Of het vliegwiel voor- of achter zit is bepalend voor de uiteindelijke beweging. Als het vliegwiel achter zit, zal de beweging ‘ronder’ zijn. Bij een vliegwiel voor, zal de beweging meer lijken op een soort langlaufbeweging. Bij de sportschool vind je vaak de versie met het vliegwiel aan de voorzijde.

Een voordeel van de crosstrainer met het vliegwiel achter: Deze is kleiner, dus kan dit een overweging zijn als je weinig ruimte thuis hebt.

Punt 7: Het gewicht van het vliegwiel

Het gewicht van het vliegwiel is voor een groot deel bepalend voor het comfort. Hoe meer gewicht het vliegwiel heeft, hoe vloeiender je je beweging kunt maken. Dit comfort is erg belangrijk voor je gewrichten en voor je spieren. Als je vliegwiel relatief licht is, zullen de bewegingen schokkender zijn, en zullen met name de gewrichten onnodig zwaar belast worden. Ook zegt het gewicht van het vliegwiel iets over de kwaliteit van het apparaat.

Kies in ieder geval voor een apparaat met een vliegwiel van tenminste 10 kilo. Maar als je echt comfortabel wilt, dan kies je eerder voor een gewicht van 20 kilo of meer. Vanzelfsprekend zijn dit vaak wel de duurdere toestellen.

Punt 8: De aandrijving

In de wereld van crosstrainers zijn twee soorten aandrijving beschikbaar: Aandrijving door middel van een ketting, en aandrijving door middel van een V-snaar. De voor- en nadelen mag duidelijk zijn: De ketting moet regelmatig in de olie gezet worden, en maakt lawaai. De V-snaar heeft geen onderhoud nodig, en maakt veel minder lawaai dan de ketting. De V-snaar heeft dus de duidelijke voorkeur, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. De V-snaar is het duurdere systeem, en zul je dus ook alleen vinden op de duurdere toestellen.

Punt 9: Kogellagers

Een minimum is de aanwezigheid van kogellagers. En dan is het de kwaliteit van de kogellagers die een groot deel van het comfort bepaalt. Een toestel met enkele kogellagers maken al minder geluid en draaien heel soepel. Maar een toestel met dubbele kogellagers is natuurlijk altijd beter: Nog minder lawaai en nog soepeler. Ook heb je minder onderhoud.

Punt 10: Extra toeters en bellen

Met name de duurdere toestellen hebben natuurlijk allerlei toeters en bellen. Een groot deel zal je waarschijnlijk nooit gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld soms je smartphone aansluiten via USB of via Bluetooth, om de resultaten bij de te houden. Of wat dacht je van een ingebouwde MP3-speler? Al deze dingen kosten veel extra geld, en je moet je afvragen of je dat werkelijk gaat gebruiken.

Crosstrainer luxe

Eén ding is overigens wel heel handig, en bijna noodzakelijk: Een hartslagmeter. Met name de duurdere toestellen zijn hier standaard mee uitgerust. De meting wordt gedaan via de handen en de handvaten.

Punt 11: De garantie

Het aantal jaren garantie geeft vaak al een hele goede indicatie in hoeverre de fabrikant zelf in zijn product gelooft. Duurzame crosstrainers hebben vanzelfsprekend een lange garantie. Eenvoudigweg omdat de fabrikant weet dat er toch niks mee gebeurt. Omdat het een kwalitatief hoogstaand toestel is. Een toestel van goede kwaliteit moet minimaal een garantie van 2 jaar hebben, zowel op het frame als op de onderdelen.

Punt 12: En dan natuurlijk de prijs!

Naast al deze aandachtspunten weet je natuurlijk wel wat je wilt hebben, maar dan komt de prijs om de hoek kijken. Niet iedereen heeft hetzelfde budget. Je kunt natuurlijk voor de allergoedkoopste gaan, maar geloof me: Dat zal vast niet een duurzaam apparaat zijn waar je lang plezier van kunt hebben. Als je budget niet toereikend is voor een goed apparaat, dan raad ik je aan om nog even door te sparen om uiteindelijk toch iets goeds te kunnen kopen.

Hou rekening met een budget van rond de 400 euro. Hiervoor heb je een relatief goede en degelijke crosstrainer. Maar als je de crosstrainer heel intensief gaat gebruiken, dan moet je toch wel rekening houden met 800 tot 1100 euro. Ok, veel geld, maar het is een investering voor de lange termijn. En dan heb je jarenlang plezier van een deugdelijk en comfortabel toestel.

Via internet of in de winkel kopen?

Het is natuurlijk heel erg verleidelijk om je voor te laten lichten in een gespecialiseerde winkel, om daarna dezelfde crosstrainer via internet te bestellen, voor een lagere prijs. Natuurlijk, dit is het nieuwe shoppen. Probleem hierbij is: Als je een probleem hebt, of gewoon een vraag, waar ga je dan heen als je het toestel via internet gekocht hebt? Stel je hebt een probleem wat onder de garantie valt, dan zal de web-shop zeggen dat je het toestel maar op moet sturen. Heel veel gedoe en je bent je crosstrainer minimaal een paar weken kwijt.

Misschien is de winkel wat duurder, maar voor dat extra geld krijg je wel goed, persoonlijk advies. Daarnaast krijg je vaak een betere service, juist ook na de aankoop.

Het blijft een persoonlijke keuze, maar zelf heb ik de voorkeur om zoiets in een gespecialiseerde winkel te kopen, om de eerder genoemde redenen.

De 6 beste crosstrainers voor thuis

Als je hebt besloten om zelf een crosstrainer te kopen, dan begint het grote zoeken. Je leest alle mogelijke recensies via internet en je laat je voorlichten door specialisten. Na een poosje gaat je hoofd tollen, en zie je door de bomen het bos niet meer.

Daarom hebben wij de 5 beste crosstrainers van dit moment voor je op een rijtje gezet, voor ieder budget ééntje:

Crosstrainer 1: Focus Fitness Fox 3

Prijs: 375 euro

Focus Fitness Fox 5 iPlus Nordic Track e71 Spirit CE-800-ENT Spirit XE-395 Focus-fitness-fox-3

De crosstrainer met de beste prijs/kwaliteit verhouding is ongetwijfeld de Focus Fitness Fox 3. Het is een budget toestel, maar met indrukwekkende prestaties. Het toestel heeft een stalen constructie, dus erg duurzaam. Samen met de 16 weerstandsniveaus en 19 trainingsschema’s kun je hier direct mee aan de slag.

Heb je nog een paar centen over? Dan is er ook een zogenaamde iPlus-versie. Deze is 50 euro duurder, maar daarvoor krijg je een heel interessante functionaliteit: Je kunt overal ter wereld trainen. Je kunt bijvoorbeeld een berg beklimmen. Je weerstand zal zich dan automatisch aanpassen aan de situatie. Op het scherm zie je waar je loopt. Deze functionaliteit werkt via de internetconnectie van je smartphone. Informatie wordt verkregen via Google Maps.

Crosstrainer 2: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Prijs: 699 euro

Focus Fitness Fox 5 iPlus

Focus-Fitness-Fox-5-iPlusFocus Fitness Fox 5 iPlus

Deze crosstrainer is vergelijkbaar met de eerder genoemde budget trainer, maar is nog duurzamer. Het vliegwiel is met 20 kilo iets zwaarder en de paslengte is wat langer. Heel handig voor lange mensen. Bovendien is het een iPlus versie, waardoor je de eerder genoemde functionaliteit standaard aan boord hebt. In de categorie 500 – 700 euro de beste keus!

Crosstrainer 3: Nordic Track e7.1

Prijs: 749 euro

Nordic-Track-e71

Dit is een crosstrainer van een bekend merk wat altijd garant staat voor een hoge kwaliteit. Met de 20 weerstanden en eveneens 20 trainingsprogramma’s is het een erg uitgebreide machine. Het vliegwiel van maar liefst 26 kilo zorgt voor een hoog comfort. Het toestel zelf is met haar 75 kilo, erg degelijk en duurzaam te noemen.

Crosstrainer 4: Spirit XE-395 Elliptical Crosstrainer

Prijs: 1.595 euro

Spirit-XE-395

De XE-395 is een uitstekende keuze voor mensen die een ruim budget hebben. Het toestel is robuust en is uitgerust met 20 weerstandniveaus en 10 trainingsprogramma’s. Daarnaast ontbreekt een hartslagmeter en een groot display natuurlijk niet. Je kunt je eigen MP3 speler aansluiten en je krijgt verkoeling via de ingebouwde ventilator.

Crosstrainer 5: Spirit CE-800 ENT Elliptical Crosstrainer

Prijs: 4.495 euro

Spirit-CE-800-ENT

En dan de duurdere crosstrainer voor mensen met centen. Deze crosstrainer heeft natuurlijk alle functies die je maar kunt wensen bij een workout, zoals 40 weerstandniveaus en 9 programma’s, maar daarnaast kun je ook nog genieten van allerlei extra’s zoals een ingebouwde ventilator, een 10 inch kleurendisplay die niet alleen je vorderingen aangeeft, maar waarmee je ook nog eens TV kunt kijken, kunt surfen op het internet en audio kunt streamen. En natuurlijk kun je je resultaten direct delen via Facebook en/of Twitter.

Crosstrainer 6: TechnoGym Cross Personal Crosstrainer

Prijs: 10.950 euro (!!!)

TechnoGym Cross Personal

En dan het neusje van de zalm: Als je de foto bekijkt, dan is het design van het toestel uitmuntend. Maar de eenvoud van het design zegt niets over alle functionaliteiten. Schijn bedriegt, want de mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos!

Naast alle standaard functies zoals hartslagmeter en veel weerstandniveaus en trainingsprogramma’s, heb je de beschikking over een 15,6 inch scherm waar niet alleen alle functies overzichtelijk weergegeven worden, maar wat verder ook werkt als een ‘normale’ laptop onder Windows. Je kunt lekker een film of je favoriete serie kijken, en ook kun je naar je favoriete muziek luisteren via een ingebouwde speaker. Natuurlijk in Dolby Surround kwaliteit!

Trainingsschema crosstrainer

Heb jij inmiddels je crosstrainer in de huiskamer staan? Dan popel je natuurlijk om te beginnen! Zorg er voor dat je niet té extreem begint. Bouw het rustig op.

Maar voordat je enthousiast begint, let er wel op dat je…

…je hele lichaam gebruikt

Je kunt je natuurlijk concentreren op je benen, door de meeste kracht hier uit te laten komen. Maar dat is niet echt effectief. Gebruik actief je armen en handen tijdens de workout, zodat je uiteindelijk je hele lichaam traint, en niet alleen je benen.

…voldoende water drinkt

Tijdens de workout begin je te zweten, dus verlies je heel veel vocht. Dit moet je sowieso aanvullen, maar je lijf heeft ook nog eens extra vocht nodig.

Water drinken tijdens workout

Het is dus noodzakelijk om voldoende water te drinken, terwijl je bezig bent. Als je gaat drinken op het moment dat je dorst krijgt, ben je al te laat.

…jezelf blijft uitdagen

Als je iedere week hetzelfde schema aanhoudt, dan zal het een gewenning worden. Je lichaam voelt geen uitdaging meer. Verander regelmatig het tempo, de weerstand en de tijdsduur, zodat het een uitdaging blijft.

…een goede lichaamshouding hebt

Het is belangrijk om een correcte houding aan te nemen. Niet alleen om rugproblemen te voorkomen, maar ook om optimaal te kunnen profiteren van de workout. Span je buikspieren iets aan en hou je rug recht. Alleen dan profiteer je maximaal van de workout.

Voorbeeld trainingsschema

Hieronder een voorbeeld voor een trainingsschema. De weerstand is gebaseerd op een toestel met instellingen van 1-10, dus wellicht moet je het schema aanpassen aan de mogelijkheden van jouw crosstrainer.

Bedenk wel dat je hier prima mee kunt starten, maar dat je hier niet in blijft hangen. Daag je lichaam iedere week méér uit door het schema regelmatig aan te passen en steeds zwaarder en langer te maken.

Tijd Weerstand Snelheid
Minuut 0 – 5 3 – 5 Langzaam (warming up)
Minuut 5 – 6 10 Gemiddeld
Minuut 6 – 7 1 Snel
Minuut 7 – 8 9 Gemiddeld
Minuut 8 – 9 2 Snel
Minuut 9 – 10 8 Gemiddeld
Minuut 10 – 11 3 Snel
Minuut 11 – 12 7 Gemiddeld
Minuut 12 – 13 4 Snel
Minuut 13 – 14 6 Gemiddeld
Minuut 14 – 15 5 Snel
Minuut 15 – 20 3-5 Gemiddeld (cool down)

 

En dan nog een laatste advies…

Werken op een crosstrainer doe je natuurlijk om je conditie te verbeteren, om af te vallen en/of om aan je spieren te werken. Maar het allerbelangrijkste is dat je er gewoon plezier in hebt. Op het moment dat je jezelf moet forceren om ‘alweer’ te trainen op de crosstrainer, ben je verkeerd bezig.

Het moet een plezier voor je zijn, om gemotiveerd te blijven. Zo niet, dan kun je beter een ander toestel, of misschien wel een totaal andere sport, kiezen.

Verbrand snel overtollige kilo’s en buikvet met simpel te maken afslank recepten

Wist je dat uit onderzoek blijkt dat 2 of de 3 mensen juist aankomt van een dieet in plaats van afvalt?

Om die reden heb ik een effectieve en moderne afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect compleet vermijdt.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in mijn populaire afslank receptenboek:

  • Meer dan 100 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je met mijn lekkere recepten, zoals vlees-, vis-, kip- of vegetarische gerechten, meerdere kilo’s per week verliest
  • 6 verschillende categorieën van recepten, met onder meer kipgerechten, visgerechten, vegetarische gerechten, salades, sauzen, dressings, desserts en meer
  • Tijdbesparende kant-en-klare dag- en weekmenu’s + boodschappenlijstjes

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *