shopify site analytics

5 Bezwaren en 4 Stappen voor Heerlijke Groene Smoothies

Een groene smoothie schrikt in eerste instantie af om op te drinken, maar ze zijn gezond en lekker van smaak. Dit drankje past ook goed in deze tijd waarin wij streven naar een gezond lichaam. Onze gezondheid wordt voor een groot deel bepaald door wat wij eten en drinken. De groene smoothie is populair en is geen hype. Het is ook nog een nuttige toevoeging aan ieder dieet.

Heeft het drinken van een groene smoothie echt direct invloed op je lichamelijke gesteldheid? Het drankje zou gelijk na het drinken een positief effect hebben op onze gezondheid, tenminste zo voelt het aan. Je voelt je gelijk ook energierijker. Wij hebben voor jou uitgezocht in hoeverre de groene smoothie een goede toevoeging is aan een dieet.

Hoe goed is de groene smoothie voor je gezondheid?

Een groene smoothie ziet er niet alleen gezond uit, het is ook gezond. In een glas ziet het er niet lekker uit, maar het tegendeel kan waar zijn. Je kunt de smaak beïnvloeden door alleen ingrediënten te gebruiken die je lust. In een groene smoothie moet je de dagelijks aanbevolen groenten en fruit in één keer binnen krijgen. Er wordt zelfs beweerd dat een dagelijkse portie kwalen als slaperigheid, hoofdpijn en migraine kan voorkomen, verhelpen of verminderen.  Uiteraard is het ook een effectieve manier om kilo’s te verliezen en je gezondheid te verbeteren. Een groene smoothie is een explosie aan vitamines, mineralen en vezels.

smoothie

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Wat zijn de ingrediënten in een groene smoothie?

Een groene smoothie bestaat uit drie basis elementen, namelijk:

  • # 1 – Bladgroente (ongekookt)
  • # 2 – Vers fruit
  • # 3 – Water of een andere vloeistof

Onder bladgroente wordt onder andere verstaan: sla, spinazie, andijvie en boerenkool.

Met een goede blender kun je binnen enkele minuten een paar groene smoothies klaar maken. Vul de blender voor 60% met fruit en vul de rest aan met 40% bladgroente. Vul de blender verder met bijvoorbeeld 2 glazen water en de blender doet de rest. Eventueel kun je voor de smaak meer fruit toevoegen. Houd er wel rekening mee dat de smaak van de groene smoothie kan worden overheerst door fruit. Wordt het drankje te lobbig? Voeg er extra vocht aan toe.

Ontdek de 3 grootste mythes over afvallen in één van mijn live webinars

Ook ontdek je mijn wetenschappelijke inzichten voor het verliezen van buikvet.

Klik hier en bemachtig gratis je plek voordat de webinars vol zitten.

Welke negatieve geluiden hoor je over de groene smoothie?

Niemand zal zeggen dat het niet goed voor je is, maar er kunnen toch wel kanttekeningen geplaatst worden bij sommige recepten van dit gezondheidsdrankje. Het is logisch dat de ene smoothie gezonder is dan de andere. In druiven zitten bijvoorbeeld veel minder vitamines in vergelijking met aardbeien of kiwi’s.

Wij hebben drie bezwaren van de groene smoothie voor jou op een rijtje gezet.

Bezwaar # 1: Je hoeft niet te kauwen

Hierdoor worden de voedingswaarden niet vermengd met speeksel. Dit kan een opgeblazen gevoel geven.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Bezwaar # 2: Er zitten geen vetten in

Het drankje moet niet gezien worden als een volledige maaltijd. Er zitten veel voedingswaarden in die wij dagelijks nodig hebben, maar het is geen complete maaltijd. Er zitten vaak geen vetten toegevoegd aan een groene smoothie. In de betere recepten wordt hier rekening mee gehouden door kokosolie toe te voegen.

Bezwaar # 3: In veel recepten worden er te weinig vezels aan de smoothie toegevoegd

Dit bezwaar kun je wegnemen door ook sinaasappelen, peren, aalbessen en mango’s aan de ingrediënten toe te voegen.

Is een groene smoothie een superfood?

De term superfood spreekt tot de verbeelding. Het zijn voedingsmiddelen die zeer grote hoeveelheden voedingsstoffen bevatten. Door de grote hoeveelheid aan essentiële voedingsstoffen in een groene smoothie, zou het drankje gezien kunnen worden als een superfood.

Groene smoothie geeft gelijk een gezonder gevoel – waarheid of fabeltje?

Groenten en fruit bevatten bijvoorbeeld veel vitamines, antioxidanten en mineralen. Deze voedingsstoffen worden snel door het lichaam opgenomen. Hierdoor zul je gelijk meer energie hebben. Hetzelfde effect heeft suiker ook, maar het probleem van suiker is dat de energie snel weer weg is. Groene smoothies met de juiste ingrediënten bevorderen ook nog de spijsvertering en dus je stoelgang. Het is gezond en het geeft je lichaam ook nog een verzadigd gevoel. Wat wil je nog meer?

Groene smoothie dieet

De groene smoothie kun je toevoegen aan vrijwel ieder dieet, maar het is geen dieetvorm op zich. Je doet er niet verstandig aan om drie smoothies op een dag te nuttigen als maaltijdvervangers. De groene smoothie kan wel effectief ingezet worden om af te vallen. Door naast het reguliere eten één groene smoothie per dag te drinken, leef je niet alleen gezonder. Je kunt ook op een eenvoudige manier lichaamsgewicht verliezen. Het zal een geleidelijk proces zijn, maar het gaat werken.

Zo maak je de lekkerste groene smoothies!

Het maken van een lekkere en gezonde smoothie is meer dan alleen een aantal ingrediënten in de blender gooien. Wij nemen jou stap voor stap mee om de perfecte groene smoothie te maken.

smoothie 2

Stap # 1: Welk vloeistof ga je aan de groenten en het fruit toevoegen?

De smoothie moet wel goed drinkbaar zijn. Met alleen de sappen uit de groenten en het fruit wordt het te lobbig om te drinken. Er zijn verschillende gezonde vloeistoffen die je kunt gebruiken in de smoothie. Behalve water, kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor:

  • Kokoswater – Het is een natuurproduct met een notensmaak. Bevat mineralen en vitamines
  • Vers vruchtensap
  • Amandelmelk

Stap # 2: Kies de soorten fruit en de groenten

De juiste mix is een kwestie van smaak. Je kunt voorgeschreven ingrediënten gebruiken, maar je kunt ook naar eigen smaak groente en fruit toevoegen. Je moet uiteraard kiezen voor soorten die je lekker vindt. Je kunt letten op de hoeveelheid goede voedingsstoffen die sterk verschillen, maar het belangrijkste is dat je het lekker vindt.

Stap # 3: Extra voedingsstoffen toevoegen?

Je kunt de groene smoothie nog aanvullen met voedingsstoffen naar eigen inzicht. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan bepaalde soorten superfoods, zoals hennepzaad of chiazaad. Om je dagelijkse portie vezels, calcium en gezonde vetten te krijgen, kun je er ook voor kiezen om noten en zaden toe te voegen.

Stap # 4: Blenden

Vervolgens is het een kwestie van blenden van de ingrediënten. Indien het te dik wordt, kun je er eventueel nog vloeistof aan toevoegen.

Waarom is de groene smoothie een aanrader?

De groene smoothie past helemaal in het streven om zo gezond mogelijk te eten en drinken. Toch zijn er nog veel meer redenen waarom ze ook in jouw eetschema passen. De 4 grootste pluspunten lichten wij graag toe.

Pluspunt # 1: Een groene smoothie is zelfs goed voor je huid

Het drankje is ook goed om afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen. Dit heeft weer een positief effect op je lichaam, want niet verwijderde afvalstoffen zoeken naar een alternatieve manier om het lichaam te verlaten. Afvalstoffen kunnen hierdoor huidproblemen veroorzaken. Een groene smoothie verbetert je darmflora, dus zullen afvalstoffen ook beter afgevoerd worden.

Pluspunt # 2: Lichaam wordt sterker en krijgt meer energie

Door de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen wordt je afweersysteem verbeterd. Je zult minder snel ziek worden. Door de juiste energie in je lichaam zal een dieet ook eenvoudiger vol te houden zijn. Je voelt meer energie om te gaan sporten en je zult je minder vermoeid voelen.

Pluspunt # 3: Een groene smoothie geeft een verzadigd gevoel

Ook doordat je minder een hongergevoel hebt, helpt de smoothie bij het afvallen. Je krijgt de noodzakelijke voedingsstoffen binnen, dus zal je lichaam minder behoefte hebben aan zoute en zoete snacks. Na meerdere weken gezond gegeten te hebben zal je lichaam behoefte krijgen aan gezonde snacks.

Pluspunt # 4: In één keer alle vitamines, antioxidanten en mineralen binnen

In een glas groene smoothie zitten vaak genoeg voedingsstoffen voor de hele dag. De rest van de dag moet je er nog wel voor waken om zo gezond mogelijk te eten, maar je hoeft je niet meer druk maken over het binnen krijgen van bepaalde voedingsstoffen.

Verbrand snel overtollig buikvet met heerlijke smoothie afslank recepten

Liselot heeft een effectieve methode ontwikkeld om snel overtollig buikvet te verliezen en meer energie te krijgen.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in haar populaire smoothie afslank receptenboek:

  • Meer dan 50 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je meer energie krijgt met deze heerlijke smoothie recepten
  • Een handig smoothie dieet schema zodat je lekker kunt afwisselen

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken smoothie afslank recepten:

Smoothie Afslankbijbel Risicovrij Uitproberen

2 Reacties op "5 Bezwaren en 4 Stappen voor Heerlijke Groene Smoothies"

  1. Tatiana says:

    Mijn dochter heeft me jou site aangeraden.
    Ik wil namelijk smoothies maken vooral die goed zijn voor mij als diabetische patiënt
    Waar kan ik het beste de recepten hiervoor vinden?

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *