shopify site analytics

Gratis Dieet Schema om Snel Af te Vallen? Download het Hier!

Als je goed wilt beginnen met een dieet om snel af te vallen, moet je eerst een strak dieetschema samenstellen. Dit hoef je niet zelf te bedenken en samen te stellen. Op het internet zijn voldoende te vinden, maar welke moet je kiezen? In dit artikel gaan wij eerst kort beschrijven waarom het noodzakelijk is om een dieetschema aan te houden. Daarnaast gaan wij verschillende dieetschema’s inhoudelijk bespreken.

Klik hier om gratis het complete afslank weekmenu inclusief alle recepten en boodschappenlijstje te downloaden.

Afvallen is in de regel meer calorieën verbranden dan eten. Helaas is dit nog niet zo eenvoudig. In een goed dieetschema wordt er niet alleen gelet op de hoeveelheid calorieën. Wat je eet is in sommige gevallen belangrijker dan het aantal calorieën. Als jij je gaat houden aan een dieetschema, dan kun je eenvoudig drie kilo per week afvallen.

Een succesvol dieet valt of staat met het juiste dieetschema. Stap voor stap zullen wij jou meenemen in de verschillende dieetschema’s. Om te beginnen zullen wij jou eerst enkele nuttige tips geven.

Tip # 1: Hoe kun je snel en gezond afvallen?

Het volgen van een dieet vraagt om discipline en doorzettingsvermogen. Zodra een dieet goed gaat, komt je motivatie ook in een stroomversnelling terecht. Het is dus de truc om een goede start te maken. Afvallen doe je voor 70% met voeding en voor 30% met sporten. Ongezond eten en de kilo’s eraf trainen gaat je niet lukken.

Afvallen begint met gezonde voeding. Je valt af door je te richten op gezonde voeding. Snel een paar kilo’s verliezen met een crashdieet moet je niet aan beginnen. Binnen een paar weken zitten de kilo’s er weer aan.

Kilo’s afvallen is zeer lastig als je geen goed plan hebt. Het is belangrijk om goed voorbereid aan een dieet te beginnen. Je kunt beter volgende week met een goed dieetschema beginnen dan vandaag met een vaag plan.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Tip # 2: Wat moet je niet eten om af te vallen?

Er is een zeer lange lijst te maken met eten dat je eigenlijk moet laten staan, maar daar gaan wij jou niet mee vermoeien. Wij beperken ons tot populaire voedingswaren die echt slecht voor je zijn. Iedereen weet dat je fastfood restaurants links moet laten liggen, maar er zijn nog veel meer  soorten voeding waar je afstand van moet nemen. Wij zetten een aantal belangrijke onder elkaar:

  • Stop met het drinken van frisdrank. Ook de light drankjes zijn nog steeds slecht voor je lichaam
  • Gezonde vetten kun je blijven eten. Dit zijn bijvoorbeeld vette vis, olijfolie en noten. Ongezonde vetten moet je laten staan
  • Niet alle broodsoorten zijn goed voor je dieet – volkorenbrood en meergranenbrood zijn goed
  • Vermijd koolhydraten zoals aardappelen, rijst en pasta
  • Eet zo weinig mogelijk in eten verwerkte suiker
  • Let op de onzichtbare suikers. Zit bijvoorbeeld in muesli, pastasauzen en ontbijtkoek

Ontdek de 3 grootste mythes over afvallen in één van mijn live webinars

Daarnaast ontdek je mijn bewezen methode om tot 2 kilo vet per week te verliezen.

Klik hier en bemachtig gratis je plek voordat de webinars vol zitten.

Tip # 3: Wat moet je wel eten om af te vallen?

Vaak wordt gezegd dat diëten vooral moeilijk is doordat het lekkerste eten vaak ongezond is. Gelukkig is het tegendeel waar. Smaken verschillen, maar er blijven zoveel gezonde soorten eten over, dat het voor iedereen mogelijk is om gezond en gevarieerd te eten. Hieronder een aantal aanraders:

  • Fruit en met name roodfruit zoals aardbeien en blauwe bessen
  • Alle vormen van groente
  • Rijst is geen aanrader, maar zilvervlies rijst is een goed alternatief
  • Eet ’s ochtends havermout in plaats van brood
  • Kies voor vervangers van koolhydraten, zoals boekweit en volwaardige granen
  • Gebruik stevia als zoetmaker in plaats van suiker
  • Vette vis, zoals haring, sardines en makreel
  • Pure chocolade (minimaal 85%)
  • Gekookte eieren
  • Peulvruchten en champignons

Tip # 4: Vergeet niet om sporten in te passen in je dieetschema

Een goed dieetschema kan niet zonder sport. Door te sporten verbrand je calorieën en zul je eerder je streefgewicht bereiken. Daarnaast is sporten mentaal ook goed. Na een uurtje fanatiek sporten krijg je meer energie. Je komt in een flow terecht waardoor je eetschema ook eenvoudiger vol te houden is.

dieet-schema

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

In hoofdlijnen zijn er drie soorten dieetschema’s

Niet ieder dieet is voor iedereen geschikt. Het voorgeschreven eten moet je namelijk wel graag lusten anders is het onmogelijk om een dieet langere tijd vol te houden. Er zijn honderden verschillende dieetschema’s te vinden op het internet. Ze zijn grotendeels te herleiden naar drie hoofdsoorten, namelijk:

  • Vetarm dieet
  • Caloriearm dieet
  • Koolhydraatarm dieet

Vetarm dieet

Snel afvallen is mogelijk met deze dieet vormen. In voorgeschreven eetschema’s wordt een minimale hoeveelheid vet gebruikt. Er kan een discussie gevoerd worden over de gezondheid van deze dieetvorm. Je lichaam heeft namelijk meer vetten nodig om goed te blijven functioneren. Je moet er ook goed op letten dat je wel voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt. Een voorbeeld van een dergelijk dieet is het South Beach dieet en het Montignac dieet.

Voorbeeld van een eetschema:

Ontbijt: eieren met bacon, kaas en ham of rookvlees. Lunch: twee sneden grof volkoren tarwe brood met daarop suikervrije stroop en een glas water. Diner: volkorenpasta met champignons en tomaten.

Caloriearm dieet

Zoals de naam al doet vermoeden ligt de focus op het binnen krijgen van zo weinig mogelijk calorieën. In principe mogen alle soorten voedingsmiddelen gegeten worden. Het moet vooral mager zijn. Je kunt je eten zelf samenstellen, zolang je het maximum aantal calorieën op één dag maar niet overtreft. In principe is het een zeer eenvoudig dieet. Je hoeft alleen maar op de calorieën letten. Voorbeelden van deze diëten zijn, Sonja Bakker en Weight Watchers.

 Voorbeeld van een eetschema:

Ontbijt: 125 gram magere yoghurt, één kiwi en twee volkoren knäckebröd met magere smeerkaas Lunch: 250 gram magere yoghurt en een appel Diner: twee pistoletjes gezond met ham en kaas + één cup a soup kip en 250 gram magere yoghurt

Koolhydraatarm dieet

Deze dieetvorm heeft veel overeenkomsten met het caloriearm dieet. Het verschil is dat bij het koolhydraatarm dieet voedsel met veel koolhydraten wordt vermeden. Koolhydraten worden door het lichaam namelijk omgezet in suikers. Door hier op te letten krijg je op deze manier ook minder calorieën in het lichaam.

Goede koolhydraten zitten bijvoorbeeld in fruit en zijn wel goed voor je dieet. In het koolhydraten dieet worden in het begin ook de goede koolhydraten buiten het dieet gehouden. Een voorbeeld van een dergelijk dieet is Atkins.

atkins

Ook deze dieetvorm is niet helemaal onomstreden. Door een gebrek aan koolhydraten in het lichaam worden vetten namelijk niet volledig verbrand. De restanten vet kunnen op lange termijn slecht zijn voor je lichaam. Dit kun je voorkomen door vanaf het begin wel goede koolhydraten te eten. Een voorbeeld van deze dieetvorm is het Dokter Frank dieet.

Voorbeeld van een eetschema:

Ontbijt: twee tomaten, 100 gram hüttenkäse en 20 gram geraspte magere kaas Lunch: bleekselderijsoep of  een Griekse salade Diner: 250 gram gemengde groente, twee blikjes tonijn met groente en één eetlepel olie

Nader toegelicht – Afvallen met het yoghurt dieet

Het yoghurt dieet is een snelle manier om veel kilo’s te verliezen. Het is een zogenaamd crashdieet. Verspreid over een dag eet je in totaal ongeveer twee liter yoghurt. Uiteraard houdt het niet op met alleen yoghurt, maar wat je aanvullend eet is maar beperkt. Je moet de yoghurt namelijk aanvullen met eten zoals mager vlees, groente, fruit en bruin brood.

Tussendoor eet je steeds yoghurt. De yoghurt zorgt voor een verzadigd gevoel. Je zult tussendoor geen hongergevoel hebben. Dit komt doordat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Het yoghurt dieet heeft wel enkele grote nadelen. Je krijgt namelijk te weinig voedingsstoffen binnen zoals vezels en mineralen. Door de eentonigheid van het eten zal de yoghurt op den duur je neus uit komen. Dit dieet in combinatie met fanatiek sporten kan je een tekort geven aan koolhydraten.

Nader toegelicht – Afvallen met het DASH dieet

Het DASH dieet is ontwikkeld om je bloeddruk te verlagen, maar het bijverschijnsel is dat je er gewicht mee kunt verliezen. Sinds dit uit onderzoek naar voren is gekomen wordt het DASH dieet ook (vooral in de VS) gebruikt om af te vallen.

dash

De afkorting DASH staat voor: Dietary Approaches to Stop Hypertension. Vrij vertaald is dit een dieet om een hoge bloeddruk mee te verlagen. Het dieet is gericht op het zo gezond mogelijk eten. Door gezonder te gaan eten, ga je ook kilo’s verliezen. De bedoeling van het dieet is om minder zout en vet te nuttigen.

Rood vlees ga je niet meer eten, maar juist gevogelte of vis. Het eten zal voor een groot deel bestaan uit groenten en fruit, zaden, noten, granen en peulvruchten. Boter wordt vervangen door olijfolie en suikers moet je nog zo weinig mogelijk eten. Het dieet moet afgestemd worden op het aantal noodzakelijke calorieën uitgaande van het aantal dat jouw lichaam nodig heeft.

Verbrand snel overtollige kilo’s en buikvet met simpel te maken afslank recepten

Wist je dat uit onderzoek blijkt dat 2 of de 3 mensen juist aankomt van een dieet in plaats van afvalt?

Om die reden heb ik een effectieve en moderne afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect compleet vermijdt.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in mijn populaire afslank receptenboek:

  • Meer dan 100 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je met mijn lekkere recepten, zoals vlees-, vis-, kip- of vegetarische gerechten, meerdere kilo’s per week verliest
  • 6 verschillende categorieën van recepten, met onder meer kipgerechten, visgerechten, vegetarische gerechten, salades, sauzen, dressings, desserts en meer
  • Tijdbesparende kant-en-klare dag- en weekmenu’s + boodschappenlijstjes

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

12 Reacties op "Gratis Dieet Schema om Snel Af te Vallen? Download het Hier!"

  1. Annie says:

    Hallo Richard, bedankt voor de tips. Denk zeker dat ik hier veel aan zal hebben (wil graag van de 78 naar ong 69 kilo (1.72 cm). Vraag me alleen af of ik het itnernet wel kan vertrouwen bij het zoeken naar een dieetschema.. kan ik misschien beter naar een professional gaan? Mvg, Annie

    • Drs. Oscar Helm says:

      Soms zetten de professionals hun schema’s ook online, dus dat kunnen dezelfde mensen zijn.

      Maar ik weinig vertrouwen in ‘professional’. Een opleiding of een praktijk maakt je nog geen ‘professional’.

      Je zou iemand moeten vinden die op de hoogte is van de nieuwste wetenschappelijk inzichten en onafhankelijk is. Op internet heb je een paar voedingsexperts die daar aan voldoen.

      Maar met een dieet schema ga je niet per se afvallen. Mensen vinden het maken van de switch naar een nieuw schema het lastigst.

      • Annie says:

        Oké, bedankt voor je advies! Ik ga dan toch maar even op zoek naar een voedingsexpert,, je weet maar nooit.. Gr. Annie

  2. Hassan says:

    Top dat je dit schema hier geplaatst hebt, bedankt! ook voor de uitgebreide tips, kan niet wachten om te beginnen! Groet, Hassan

  3. Lex 't Hart says:

    Hi Oscar, Heb jij een voorbeeld van een sportschema wat ik naast het eten kan volgen? Ik wil wel graag ernaast gaan sporten, zodat ik het maximale uit mijn dieet kan halen, maar ik weet niet zo goed wanneer ik in de juiste mate en op de juiste manier sport? Mvg, Lex

  4. Kumba says:

    Hallo.
    Bedankt voor je tijd alsjeblieft niet zo meer ik ga trouwen zo dus ik wil heel graag u helpe.

    Groetjes kumba ,

  5. anya says:

    yoghurt dieet is echt slecht! Ja, het is saai in smaak, maar je krijgt ook veeel te veel van die suikers binnen en verzadigde vetten, dan wordt je achteraf juist dikker.. je mist ook echt extra stoffen die je niet binnenkrijgt door alleen yoghurt.
    Tis leuk als tussendoortje, maar niet als volldig dieet!

  6. Wendy says:

    Wat ik nog niet snap, is welk dieet nou het meest effectief is. Ja, bij het ene dieet eet je minder vet en bij de andere krijg je minder calorieën binnen. Er zit vast overal een voor- en nadeel aan, maar wat is nou het beste dieet?

    Laat ik even mijn situatie schetsen: ik ben 43 jaar, 1.70m lang en ik weeg 80 kilo. Ik heb vooral veel buikvet mn benen zijn helemaal niet zo dik. Ik wil het liefst 10 kilo afvallen en in zo min mogelijk tijd maar eigenlijk vooral gezond leven. Want ik merk aan mezelf dat ik gewoon veel aan het snoepen ben en soms zwak ben en dan een pizza bestel of naar de snackbar ga voor mij en de kids als ik geen zin heb om te koken. Dus welk dieet zou voor mij het beste zijn weet u dat?

    Met vriendelijke groet,

    Wendy

  7. Valerie van Boven says:

    Jeetje Oscar, jij laat afvallen wel heel eenvoudig klinken! Ik had nooit gedacht dat het zo simpel kon zijn!

  8. Kornelis says:

    Geachte,

    Gaarne ontvang ik informatie over welke sport het meest effectief is ter bestrijding van overtollig vetweefsel, daar ik mij niet alleen met een dieet bezig wens te houden.

    In afwachting van uw antwoord,

    Kornelis Duinevoort

  9. Nathalie says:

    Beste Oscar,
    Na zoveel lezen op je site ben ik nog niet zelfverzekerd genoeg.
    Ik lust heel veel dingen niet waaronder ook een aantal in jou gratis receptenboek. Waar moet ik dan sommige dingen door vervangen? ik neem aan dat het menu is afgesteld op hoeveelheden eiwitten enz. voor die dag. Daarnaast kan ik ook niet meer vinden welke verhouding ik aan moet houden %eiwitten/koolhydraten/vetten? En daarnaast geef je aan dat het goed is om 3x in de week je ontbijt achterwegen te laten maar in je receptenboek staat er elke dag een ontbijt op het menu? geef je ook persoonlijk advies?
    Ik hoop op een reactie, alvast bedankt, mvg Nathalie

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *