shopify site analytics

Werkt het Powerslim Dieet? + Producten Overzicht & Ervaringen

Overgewicht in Nederland is een steeds groter wordend probleem. In 2017 had bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder last van overgewicht (bron).

Hierdoor is een ruim aanbod aan commerciële diëten ontstaan dat daarop inspringt. Het Powerslim dieet is zo’n afslankmethode dat naar eigen zeggen voor iedereen bereikbaar is.

Onder begeleiding van een voedingscoach volg je een traject om je afslankdoelen te behalen. Bij Powerslim ga je niet puur minder calorieen eten, maar leer je ook om anders te eten.

Het ruime aanbod aan diëten maakt het geen gemakkelijke keuze om te kiezen. Is Powerslim de moeite waard om te proberen?

Lees mijn Powerslim review en kom erachter wat de belangrijkste punten en ervaringen van dit dieet zijn.

Daarnaast leer je in dit artikel:

  • Hoe het Powerslim dieet precies in elkaar steekt
  • Uit welke fasen het Powerslim afslankprogramma bestaat
  • Wat er gebeurt als je de inname van koolhydraten drastisch verlaagt
  • Waarom ik sceptisch ben over diëten met verschillende fasen
  • En nog veel en veel meer..

Wat is Powerslim?

Powerslim is een afslankprogramma dat klanten ondersteunt bij het krijgen van een gezonde en evenwichtige levensstijl.

Je hoeft daarbij niet minder of eenzijdig te eten, maar krijgt nieuwe eetgewoonten aangeleerd. Powerslim helpt naar eigen zeggen om de juiste balans te hervinden.

Sinds 2009 bestaat Powerslim in de Benelux. Het Powerslim programma maakt onderdeel uit van Power Plate Nederland. 

Door het hele land zijn meer dan 300 gecertificeerde voedingscoaches actief die klanten helpen begeleiden om hun afslankdoelen te bereiken en te behouden.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Hoe werkt het Powerslim dieet?

Het Powerslim afslankprogramma is een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet. Het principe hiervan is dat (slechte) koolhydraten en ongezonde vetten worden vervangen en dat meer eiwitten worden gegeten.

Hoe dit dieet zou moeten leiden tot gewichtsverlies zal ik je in het kort uitleggen.

Wat je moet weten is dat lichaamsvet dé manier is waarop ons lichaam energie opslaat voor noodgevallen (hongersnood). Lichaamsvet wordt pas afgebroken als je niet meer in staat bent om je lichaam van de dagelijkse caloriebehoefte te voorzien.

Vet wordt ook afgebroken als de inname van koolhydraten gedurende enkele dagen erg laag is. Om te verklaren hoe dit kan, moeten we naar het hormoon insuline en je bloedsuiker kijken,

Insuline heeft als taak ervoor te zorgen dat bloedsuiker (bloedglucose) kan worden opgenomen en gebruikt kan worden voor energie. Hoe meer koolhydraten je eet, hoe hoger je bloedsuikerspiegel zal zijn en hoe meer insuline wordt afgescheiden om deze glucose eruit te halen.

Je bloedglucose is je eerste energiebron om te verbranden, vóór je lichaamsvet.

Dat betekent dat wanneer je bloedglucose verbrandt voor energie in plaats van vet, je vetvoorraden onaangetast zullen blijven.

Als je je lichaam altijd voldoende bloedglucose geeft in de vorm van koolhydraten via voeding, bereik je nooit dat punt waarop vetverbranding zal plaatsvinden.

Wanneer je de inname van koolhydraten drastisch verlaagt, gebeuren er twee dingen:

  • Je bloedsuikerspiegel stabiliseert

Doordat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft (er zijn tenslotte geen hoge pieken en dalen in de bloedsuiker meer), is er minder glucose beschikbaar om als energie te gebruiken. Dit betekent dat je lichaam zal moeten overstappen op vetverbranding om vet om te zetten in energie.

  • Je maakt minder insuline aan

Er wordt minder insuline uitgescheiden, waardoor je insulinegehalte daalt. Lage insulinegehaltes zorgen voor vetverbranding en een hoog insulineniveau stimuleert de opslag van lichaamsvet. Insuline activeert namelijk productie van vet (lipogenese) waarvan een deel zal worden opgeslagen ( bron). Het verminderen van insuline vermindert dus ook de vetaanmaak en -opslag.

Eiwitrijk dieet

Het Powerslim dieet heeft ook een hoog gehalte aan eiwitten. Eiwit helpt je afvallen door verschillende mechanismen. Het zorgt voor verzadiging en je trek naar eten wordt minder (bron).

Ook gaat je stofwisseling harder werken want eiwitten versnellen je metabolisme met maar liefst 15-30% (bron). Dit komt omdat je lichaam relatief veel energie nodig heeft om eiwit af te breken.

Het eten van eiwitten helpt ook je spiermassa te behouden die ons metabolisme ondersteunt, niet alleen terwijl we aan het trainen zijn, maar ook in rusttoestand.  Spiergroei zorgt er ook voor dat je ruststofwisseling toeneemt (bron).

Houd er rekening mee dat dit voordeel alleen werkt als je regelmatig traint. Je kunt niet verwachten dat je moeiteloos spiermassa opbouwt, simpelweg door meer eiwitten te eten – je moet je lichaam ook fysiek uitdagen.

Powerslim kennismakingsgesprek

Nu je weet hoe het dieet theoretisch in elkaar steekt, wordt het tijd om de praktische zaken te bespreken.

Met behulp van een persoonlijke coach en een afslankplan ga je proberen je afslankdoel te bereiken. Het programma werkt met verschillende fasen die je stap voor stap moet doorlopen.

Heb je interesse in Powerslim?

Dan maak je eerst een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek bij een Powerslim praktijk bij jou in de buurt.

Tijdens dit gesprek zullen je vragen worden beantwoord en wordt er een stappenplan voor je uitgestippeld. Daarnaast wordt je gewicht gemeten en je huidige BMI bepaald. Dit gesprek neemt een klein halfuurtje in beslag.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

De verschillende fasen van Powerslim

Het afslankprogramma van Powerslim bestaat uit drie fasen met zes maaltijden per dag. Je persoonlijke coach zal met je samenwerken om realistische doelen te stellen die overeenkomen met je persoonlijke achtergrond en verwachtingen. Samen gaan jullie deze afslankdoelen integreren in je leven.

De eerste twee fasen bestaan uit gewichtsverlies en de laatste fase is een onderhoudsfase.

Fase 1: de strikte fase

In de eerste fase van Powerslim wordt de gebruiker aangespoord om zo snel mogelijk af te vallen. Dit wordt voornamelijk gedaan door zo min mogelijk koolhydraten en vetten te eten.

In plaats daarvan wordt geadviseerd om vooral eiwitrijke voeding (vette vis, eieren, mager vlees, etc.) te consumeren in combinatie met Powerslim dieet producten. Fruit is tijdens de opstartfase uit den boze.

Gedurende de dag heb je elke 2,5 uur een eetmoment. In de eerste fase zie je je coach wekelijks tot je je doel voor 80% hebt bereikt.

Normaal gesproken duurt deze strikte fase twee keer 21 dagen. Deze fase wordt aangehouden tot 80% van het gewenste gewicht is behaald. Dit is de periode waarin mensen het meeste gewicht zullen verliezen.

Fase 2: de overgangsfase

In de tweede fase van het Powerslim dieet krijg je steeds meer vrijheid om verschillende voedingsproducten te eten. In de tweede fase ontmoet je je coach elke twee weken.

De bedoeling is dat je nog steeds afvalt, maar in een langzamer tempo. Brood, zuivelproducten en fruit worden geleidelijk aan weer toegelaten in het dieet.

De tweede fase duurt twee keer 21 dagen en nog eens 10-14 dagen, oftewel maximaal 52 dagen. Dit moet worden aangehouden totdat het gewenste streefgewicht bereikt is.

Fase 3: de stabilisatiefase

Je hebt eindelijk je streefgewicht bereikt! Wat gebeurt er nu?

De laatste fase van het behandelplan is ervoor bedoeld om een terugval naar je oude gewicht te voorkomen. Je leert nu om je ideale gewicht te behouden met een gezond voedingspatroon. De gesprekken met je coach vinden maandelijks plaats en duurt ongeveer een jaar.

Voordelen van het Powerslim dieet

Elk dieet heeft zo zijn voordelen. De belangrijkste voordelen van het Powerslim dieet zal ik hieronder beschrijven:

Voordeel #1: je verliest gevaarlijk buikvet

plaatselijk vet verbranden

Wat doen mensen meestal als ze snel gewicht willen verliezen? Ze nemen hun toevlucht tot crashdiëten!

Misschien heb jij dit in het verleden ook wel een keer geprobeerd.

Dan zou je ook moeten weten dat ze vaak het tegenovergestelde effect teweeg brengen. Met andere woorden, die kilo’s vliegen er dubbel en dwars weer aan.

Crash diëten zijn ongezond en de afslankresultaten zijn vaak van tijdelijke aard. Een veel betere manier om snel af te vallen en je behaalde streefgewicht te behouden, is een koolhydraatarm dieet.

Dit geldt niet specifiek voor het Powerslim dieet, maar voor alle diëten die een koolhydraatarme levenswijze aanbevelen.

Koolhydraatarm eten is namelijk een effectieve manier om buikvet kwijt te raken.

Hoewel de verdeling van lichaamsvet van persoon tot persoon kan verschillen, herinneren velen van ons zich nog wel de fysieke ‘peervorm’ die we hadden toen we jong je waren.

Het vet neigde zich meestal rond de heupen. Maar naarmate je ouder wordt, is het normaal dat je vet zich rond de buik verzamelt. Dit resulteert in de karakteristieke ‘appel’-vorm.

Onderzoek toont aan dat buikvet gevaarlijk voor je gezondheid kan zijn. Dit geldt niet alleen voor mensen met overgewicht, maar ook voor mensen met een normaal gewicht.

Buikvet is visceraal vet. Dit is een soort vet dat zich ophoopt rond vitale organen zoals de lever.

Als je teveel vet in de buikholte hebt, kunnen er op den duur allerlei gezondheidsproblemen ontstaan, waaronder stofwisselingsstoornissen, insulineresistentie en ontstekingen (bron).

Waarschijnlijk weet je al dat koolhydraatarme diëten kunnen leiden tot meer vetverlies dan vetarme diëten (bron). Maar het blijkt dat ze ook kunnen leiden tot meer vetverlies in de buikstreek!

Dat betekent dat als je van die ‘appel’-vorm af wilt komen, een koolhydraatarm dieet een van de beste manieren is om dat te doen.

Zodra je dat viscerale vet verbrandt, verminder je je kansen om insulineresistentie en andere ziekten te ontwikkelen. Zelfs als je geen overgewicht hebt, dan is koolhydraatarm eten een goede manier om dat gevaarlijke buikvet kwijt te raken.

Veel mensen denken dat ze plaatselijk vet kunnen verbranden met gerichte buikoefeningen, maar dit is een fabeltje. Vetverlies is alleen mogelijk door je algehele vetpercentage omlaag te brengen. En dat lukt goed met koolhydraatarme diëten.

Voordeel #2: zorgt voor minder eetlust

Een koolhydraatarm dieet onderdrukt de eetlust, waardoor je minder snel geneigd bent om door te eten.

Een van de manieren waarop een koolhydraatarm dieet je helpt om af te vallen, is door je eetlust onder controle te houden.

Honger is een van de redenen waarom mensen een dieet niet kunnen volhouden, vooral als je vasthoudt aan een typisch crash dieet waarbij je veel calorieën en voedingstoffen moet opgeven.

Niemand houdt van hongeraanvallen of een knorrende maag. Stel je voor dat je een dieet zou kunnen volgen dat je zou helpen om af te vallen zonder honger te lijden.

Zou dat niet prettig zijn? Dat is wat een koolhydraatarm dieet doet!

Een koolhydraatarm dieet vermindert de honger, zo blijkt uit onderzoek (bron). 

In vergelijking met maaltijden met veel vetten of veel koolhydraten, hebben maaltijden met een hoger eiwitgehalte een hoger verzadigend effect. Met andere woorden, eiwit is de meest verzadigende macronutriënt (bron). Grotere verzadiging leidt tot minder eetlust en betere gewichtsregulering (bron).

Voordeel #3: Persoonlijke coaching

Het Powerslank afslankplan kun je alleen onder begeleiding van een Powerslim voedingscoach volgen.

Een stok achter de deur als je wilt afvallen is in principe nooit verkeerd.

Heel veel mensen willen afvallen, maar hoeveel mensen lukt het uiteindelijk?

In dat geval kan persoonlijke coaching helpen. Soms lukt het niet om op jezelf die laatste kilo’s kwijt te raken, of heb je moeite met afvallen doordat je het overzicht bent kwijtgeraakt.

Een coach kan je tips geven om daarmee om te gaan. Hij of zij kan je motiveren om door te gaan op de momenten dat je het eigenlijk wilt opgeven.

Daarbij wil ik wel vermelden dat coaching alleen helpt als jouw voedingscoach ook daadwerkelijk verstand van zaken heeft. Bemoedigende woorden zijn niet voldoende om iemand succesvol te laten afvallen.

Nadelen van het Powerslim dieet

Het Powerslim dieet heeft niet alleen maar voordelen. Er kleven ook enkele nadelen aan dit afslankprogramma.

De grootste nadelen van Powerslim lees je hieronder:

Nadeel #1: geen fruit in de eerste fase

In de eerste fase van het Powerslim dieet wordt fruit afgeraden.

Maar in een tijd waarin mensen sowieso al weinig fruit eten is dat advies geen verstandig idee.

Fruit bevat natuurlijke suikers, die een combinatie zijn van sucrose, fructose en glucose. Veel mensen hebben gehoord dat suiker slecht is, en denken dat dit daarom ook op fruit van toepassing moet zijn.

Maar fructose is alleen schadelijk in overtollige hoeveelheden, en niet wanneer het van fruit komt. Het is bovendien een hele opgave om teveel fructose binnen te krijgen door het eten van fruit.

Het is veel gemakkelijker om overtollige suiker te consumeren uit voedsel en dranken die toegevoegde suikers bevatten.

Toegevoegde suikers omvatten dezelfde suikers (fructose, glucose, sucrose), maar in dit geval zijn ze uit hun natuurlijke bron gehaald (in plaats van als natuurlijke delen van fruit, zuivelproducten en sommige groenten te worden gegeten).

Fruit is een belangrijk onderdeel van een gezond dieet. Zo’n belangrijke voedselgroep weglaten is een kwalijke zaak en kan op den duur leiden tot een tekort aan vitamines, mineralen en voedingsvezels.

Verschillende studies  laten zien dat het dagelijks eten van fruit het risico op vroegtijdig overlijden verlaagt (bron, bron).

Kortom, er is geen reden waarom een gezond persoon fruit zou moeten vermijden.

Nadeel #2: 6 eetmomenten per dag

Het Powerslim dieet geeft het advies om zes maaltijden per dag te eten voor gewichtsverlies.

Het idee erachter is dat het de honger onderdrukt en goed is voor het behouden van een gezonde bloedsuikerspiegel.

Maar uit onderzoek blijkt dat zes eetmomenten per dag geen enkele meerwaarde hebben ten opzichte van twee of drie maaltijden. De Canadese studie concludeert dat het voor gewichtsverlies niet uitmaakt of je de calorieën splitst in zes of drie maaltijden (bron).

Maar als het aantal maaltijden dat je eet geen verschil uitmaakt, wat dan wel? Het enige dat belangrijk blijkt te zijn is dat je minder calorieën eet dan je dagelijks nodig hebt. Hoe je dit doet, en of je daar meer of minder maaltijden voor uitrekt, is niet van belang. Zolang je je calorieën maar onder controle houdt.

Nadeel #3: je leert geen gezonde eetgewoonten

Waar denk je aan als je het woord ‘dieet’ hoort?

Waarschijnlijk denk je aan een tijdelijk eetpatroon of iets wat alleen je voor een korte periode hoeft te volgen.

Een dieet betekent meestal een tijdelijke verandering in eet- of drinkgewoonten om de gewenste afslankresultaten te bereiken.

Het is gemakkelijk om te worden aangetrokken tot veelbelovende diëten die binnen de kortste tijd ongelofelijke resultaten beloven. Logisch, wie zou dat nou niet willen?

Maar aan het einde van de rit zijn afslankprogramma’s met snelle resultaten slechts een tijdelijke oplossing. Je wilt juist dat je aandacht uitgaat naar langetermijnresultaten.

Zelfs als je je streefgewicht hebt bereikt, zie je vaak dat mensen een half jaar later weer hun oude gewicht hebben teruggewonnen omdat ze normaal zijn gaan eten.

Het Powerslim afslankprogramma adviseert Powerslim producten. Hierdoor wordt het je erg gemakkelijk gemaakt. Je hoeft eigenlijk niet meer na te denken. Je begrijpt nog steeds niet waarom je aan het afvallen bent, behalve dat het ‘iets met koolhydraten te maken heeft’.

Na een jaar stopt de begeleiding en wordt je geacht op eigen voet verder te gaan. Dan begint het échte werk pas. Maar je hebt geen idee wat nou eigenlijk gezond voedsel is en wat niet.

Richt je in plaats daarvan op het bouwen van geheel nieuwe gewoonten.

Het hebben van een afslankdoel is essentieel om je voortgang te meten, maar het eindresultaat zou moeten zijn om nieuwe aangeleerde gewoonten te behouden.

Nadeel #4: producten zijn behoorlijk duur

Bij Powerslim krijg je wekelijkse begeleiding om je vorderingen te volgen.

Dit is niet alleen tijdens het afslanken, maar ook na het behalen van streefgewicht blijft je een jaar lang onder controle.

Het voedingsschema wat je dient te gebruiken bestaat vooral uit Powerslim producten. Dat varieert van ontbijtproducten, lunch en diner tot allerlei tussendoortjes. Deze producten kunnen alleen worden besteld bij een Powerslim coach.

Bedenk daarbij dat 6 eetmomenten per dag worden aanbevolen en je begrijpt dat de maandelijkse kosten flink kunnen oplopen. Dat maakt het Powerslim afslankprogramma geen goedkoop dieet.

Nadeel #5: tijdelijk gewichtsverlies

Er komt altijd een bepaald moment in ons leven dat we gewicht willen kwijtraken.

Misschien ga je trouwen, heb je een reünie van school of ga je op vakantie en wil je er een beetje goed uitzien op het strand.

Wat de reden ook is, je hebt waarschijnlijk weinig tijd gehad om er werk van te maken.

Je kunt een extreem koolhydraatarm dieet volgen en jezelf gek maken, of gewoon gezonder eten. Het kiezen van eerste optie kan leiden tot een streng dieet dat op de korte termijn werkt maar gedurende een langere periode onhoudbaar zal zijn.

Het resultaat is dat je vroeg of laat genoeg krijgt van al deze beperkingen en weer teruggaat naar je oude eetgewoonten.

Powerslim leert je niet om gezonder voedsel te eten. Het probleem met veel commerciële diëten is dat ze proberen om een manier te vinden die voor iedereen op korte termijn ‘werkt’.

Maar zou je niet liever iets leren dat op de lange termijn echt nuttig is en je gezond houdt?

Een andere instinker is dat je in de eerste weken veel gewicht verliest, maar dit is met name vocht en geen lichaamsvet.

Dit komt omdat je glycogeenvoorraad opraakt in de eerste week.

Elke gram glycogeen draagt 3 tot 4 gram water met zich mee. Dus door het verdwijnen van glycogeen, wordt ook het water dat aan glycogeen is gehecht afgevoerd. Ook de nieren verliezen water (bron).

Ervaringen met Powerslim

Benieuwd naar de ervaringen van anderen over het Powerslim afslankprogramma?

Hieronder zijn enkele recensies van klanten te lezen die het dieet gevolgd hebben:

De eerste dagen wist ik niet goed hoe het nou allemaal in zijn werk zou gaan. Maar het bleek makkelijker te volgen dan gedacht. Niet alle Powerslim producten vond ik even lekker, toch volgehouden! Het is tenslotte voor de goede zaak haha. Doordat ik flink wat gewicht verloor was ik erg gemotiveerd om het programma vol te houden. Met name fase 1 was erg zwaar, daarna viel het allemaal wel mee. Het vergde minder discipline dan ik had verwacht. – Ingrid

Om de een of andere reden werkte het programma niet voor mij. Ik heb het enkele maanden geprobeerd en ben begonnen met het starterspakket (belachelijk duur trouwens!!), maar verloor en herwon steeds gewicht. Ik was ook erg teleurgesteld over de coaching. Had er meer van verwacht. Ze leek niet altijd even geïnteresseerd en mijn vragen werden in mijn ogen onvoldoende beantwoord. Of ik dit programma andere mensen aanraad? Zeker niet!! – Andrea

Kosten van het Powerslim dieet

Het Powerslim afslankprogramma werkt met haar eigen assortiment. Klanten volgen een voedingsschema dat is gebaseerd is op Powerslim producten.

Het dieet beveelt 6 eetmomenten per dag aan. Dat betekent dat je al snel honderden euro’s per maand kwijt bent aan Powerslim producten.

Starters van het dieet kunnen kiezen voor het Powerslim starterspakket met 45 producten. Dit pakket heeft een prijskaartje van € 159,- voor 8 dagen. Indien je meer dan 60 euro bestelt dan zit de wekelijkse begeleiding gratis erbij inbegrepen. Doe je dit niet, dan betaal je 20,- euro per consult.

Powerslim producten

Het Powerslim dieet bestaat vooral uit maaltijdvervangers en koolhydraatarme recepten.  Het Powerslim assortiment bevat meer dan 120 voedingsproducten om uit te kiezen.

De Powerslim producten zijn onderverdeeld in verschillende categorieën:

  • Powerslim ontbijt (rijstepap, havermout, toast, crackers, chocolade muesli, croissant)
  • Powerslim tussendoortjes (wafels, chocolade koekjes)
  • Powerslim repen (appel, kokos, vanille, hazelnoot, karamel)
  • Powerslim maaltijden (aardappelpuree, pannenkoeken, wraps, pizza,sojarijst, lasagne, etc.)
  • Powerslim dranken (chocolademelk, cappuccino, smoothies, koude dranken)
  • Powerslim soepen (kippensoep, aspergesoep, kerriesoep, tomatensoep)
  • Powerslim desserts (vanille, aardbei, banaan, cheesecake, chocolade)

Powerslim recepten

Het Powerslim afslankprogramma heeft verschillende koolhydraatarme recepten.

Benieuwd waar zo’n Powerslim recept uit bestaat? Hieronder zal ik een voorbeeld recept geven:

Recept: ei muffins met champignons en olijven

Wat heb je nodig:

  • 8 champignons
  • 8 groene olijven
  • 1 tomaat (gesneden in stukjes)
  • 2 eieren

Werkwijze:

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Pak de muffinvormpjes en vet deze in met kokosolie.
  • Snijd de champignons, olijven en tomaat in kleinere stukjes
  • Klop de eieren met een klein scheutje water
  • Verdeel de champignons, olijven en tomatenstukjes over de muffinvormpjes.
  • Giet het eimengsel in de muffinvormpjes
  • Bak de muffins voor ongeveer 20 minuten in de oven.
  • Laat de muffinvormpjes naderhand afkoelen in de oven.

Is het Powerslim dieet de moeite waard?

Het Powerslim dieet lijkt in eerste instantie een afslankprogramma dat goed in elkaar steekt. Een dieet met veel eiwitten en minder koolhydraten heeft  tal van bewezen gezondheidsvoordelen. Ongetwijfeld zal je dan ook met het Powerslim afslankprogramma afvallen.

De begeleiding die wordt aangeboden vind ik ook van toegevoegde waarde. Veel mensen weten niet goed hoe ze moeten beginnen of krijgen na enkele weken de twijfels om met een dieet door te gaan. Een coach kan je ondersteunen om het programma vol te houden.

Maar het grootste minpunt vind ik dat het dieet is ingedeeld in fasen. Door te spreken over fasen lijkt het alsof je met iets begint en eindigt. Maar er is maar één fase en dat is je leven! Door met een tijdelijk dieet te beginnen krijg je ook tijdelijke resultaten.

Powerslim richt zich vooral op haar eigen producten. Dat is niet zo vreemd, want dit is tenslotte hun verdienmodel. Dit maakt het niet alleen een duur dieet, klanten worden op die manier ook niet aangemoedigd om zelf aan de slag te gaan met gezond en  onbewerkt voedsel.

En als ik dan zie dat klanten ook ‘koolhydraatarme’ broodjes, pasta, pizza, croissants en ijs kunnen kopen, dan vraag ik me af in hoeverre je mensen werkelijk stimuleert om gezonder te gaan eten. Je geeft mensen namelijk de illusie dat ze ongezonde voeding kunnen blijven eten. Na de coaching zullen mensen het toch echt zelf moeten doen, en dat is juist de fase waarin het vaak weer fout gaat.

Verbrand snel overtollige kilo’s en buikvet met simpel te maken afslank recepten

Wist je dat uit onderzoek blijkt dat 1 op de 3 juist aankomt van een dieet in plaats van afvalt? (bron)

Om die reden heb ik een effectieve en moderne afslankmethode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect compleet vermijdt.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in mijn populaire afslank receptenboek:

  • Meer dan 100 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je met mijn lekkere recepten, zoals vlees-, vis-, kip- of vegetarische gerechten, meerdere kilo’s per week verliest
  • 6 verschillende categorieën van recepten, met onder meer kipgerechten, visgerechten, vegetarische gerechten, salades, sauzen, dressings, desserts en meer
  • Tijdbesparende kant-en-klare dag- en weekmenu’s + boodschappenlijstjes

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *