473

6 tips om koolhydraatarm te eten met een laag budget

Mensen denken vaak dat koolhydraatarm eten duur is. Maar gezonde koolhydraatarme recepten hoeven helemaal niet veel geld te kosten.

Ben je enthousiast over het koolhydraatarme dieet maar heb je een beperkt budget?

In dit artikel krijg je 6 geldbesparende tips voor koolhydraatarm eten met een laag budget.

Met deze tips maak jij op een goedkope manier een heerlijke koolhydraatarme maaltijd.

Tip #1: lees de reclamefolders door

Wekelijks vallen er nieuwe folders met supermarkt promoties op je deurmat. In plaats van ze meteen weg te gooien, raad ik aan om ze eens door te bladeren.

Zo weet je in één oogopslag bij welke supermarkt je voordeel geniet en goedkoper uit bent. Prijzen vergelijken bij verschillende winkels kan je op jaarbasis honderden euro’s besparen.

Probeer met de aanbiedingen mee te gaan. Dus zijn er bepaalde voedingsmiddelen in de aanbieding? Kijk dan of je met deze voedingsproducten koolhydraatarme gerechten kunt maken.

Wil je een goede start maken om af te vallen met koolhydraatarme recepten?

Download dan mijn gratis weekmenu, boodschappenlijst en afslank recepten.

Tip #2: koop diepvriesgroente en fruit in

Koop bevroren fruit en groente om kosten te besparen en voedselverspilling te verminderen.

Vaak wordt gedacht dat verse groenten in de supermarkt gezonder zijn. Niets is minder waar. Ingevroren groente is een stuk goedkoper dan voorgesneden verse groenten.

Vrijwel alle diepvriesgroenten worden binnen enkele uren ingevroren nadat ze zijn geplukt, gewassen en geblancheerd.

Dat maakt diepvriesgroenten niet ongezonder dan groenten en fruit dat op de versafdeling in de supermarkt ligt.

Een ander voordeel is dat diepvriesgroente en fruit makkelijk kunnen worden gebruikt voor het maken van heerlijke groene smoothies.

Dus heb je maar een beperkt budget en wil je graag koolhydraatarm eten? Dan zijn bevroren groenten en fruit een goede optie.

Tip #3: eet vaker orgaanvlees

Orgaanvlees is niet bij iedereen populair. Toegegeven, het kan even wennen zijn om inwendige organen en ingewanden te eten. Ik raad het je toch aan om een keer te proberen. Orgaanvlees is namelijk behoorlijk voedzaam en gezond.

Het zit boordevol voedingstoffen en is een uitstekende bron van ijzer en eiwit. Bovendien is orgaanvlees erg goedkoop. Ideaal dus als je koolhydraatarm wilt eten met een klein budget.

Tip #4: Maaltijden inplannen voor de hele week

Neem de tijd om aan het begin van de week een maaltijdplanning te maken.

Schrijf een boodschappenlijstje met wat je voor de rest van de week nodig hebt.

Dit bespaart je tijd en geld. Je rijdt minder vaak naar de supermarkt en hebt altijd gezond eten in huis. Hiermee vermijd je dat je dure en ongezonde impulsaankopen doet als je honger hebt.

Zoek jij een manier om slank te blijven en dat je met plezier kunt volhouden?

Met de Afslank Receptenbijbel ga jij een stuk gezonder leven zonder dat je er strikt mee bezig bent.

Leer hier hoe je op een wetenschappelijk bewezen methode afvalt.

Tip #5: drink vaker kraanwater

Wil je een natuurlijke dorstlesser die gezond en calorievrij is? Kies dan voor kraanwater.

Natuurlijk houden we van een wijntje, biertje of frisdrank op het terras. Maar voor alle andere momenten kun je beter voor kraanwater kiezen.  Zeker in Nederland is kraanwater zuiver en goedkoop.

Wil je toch wat variatie? Kies dan voor munt, komkommer of citroen. Het zijn uitstekende caloriearme drankjes die je zelf kunt maken.

Tip #6: ga naar de groenteboer

Als je toch besluit om voor verse groente en fruit te gaan, koop ze dan bij de groenteboer. Niet alleen ben je een stuk goedkoper uit, je hebt ook veel meer keuze.

Bovendien kan je de aantallen zelf kiezen. En niet geheel onbelangrijk: je helpt de kleine ondernemer zonder dat je er zelf financieel op achteruit gaat.

Op zoek naar gratis koolhydraatarme recepten?

Klik hier voor het afslank weekmenu en ontdek de lekkerste gerechten. Inclusief boodschappenlijstje.