shopify site analytics

De 9 Cruciale Basis Richtlijnen van HappyHealthy’s Afslankmethode

In dit artikel deel ik de basisfeiten waarop onze afslankmethode is gebaseerd. Dit is cruciale informatie die je nodig hebt om gezond maar snel af te kunnen slanken.

Daarnaast zijn dit ook de regels waar alle recepten van de Afslank Receptenbijbel zich aan houden. Zodat al deze recepten zonder na te denken gebruikt kunnen worden om af te slanken.

Wie ben ik, en waarom kan ik jou helpen?

Alle theorieën die ik deel zijn wetenschappelijk onderbouwd. Dat kan je aan de hand van de vele bronnen die ik aanhaal in artikelen zien.

Maar ook uit wat wetenschappelijk bewezen is, kies ik met logica en andere visies de theorieën uit die belangrijk zijn om te testen en aan te houden.

Lees hier meer over mijn visie

In het geval je meer wilt weten over mij, en hoe ik zover ben gekomen dat ik mij zo verdiep in deze materie en dit online gratis deel, klik je op de link hieronder.

Meer over mij

1) Eet op de juiste manier koolhydraatarm

Om gezond te leven en een mooi gezond lichaam te hebben dien je koolhydraatarm te eten.

Maar wel op de juiste manier!

Vermijd bewerkte en geraffineerde koolhydraten.

Vermijd eenvoudige koolhydraten zoals  tarwe, bloem, suikers, aardappelen, rijst, melk , frisdrank en bewerkte voedingsmiddelen zoals chips, koek, snoep, etc.

Voor meer uitleg hierover, de wat, waarom en hoe, ga je naar dit uitgebreide artikel.

De recepten in de Afslank receptenbijbel hebben enkel de juiste koolhydraten.

2) Intermittent fasting

Is het in de geschiedenis van de mensheid zo geweest dat mensen altijd op vaste tijden dezelfde porties aan voedsel aten?

Nee.

De buikjes en de metabolisme van de westerse samenleving zijn verwend.

Ze zijn zo verwend dat de vetverbranding vertraagd wordt.

Daarom is het verstandig om met intermittent fasting af en toe die oven een draai te geven.

Lees hier meer over hoe je dit precies doet.

3) Eet natuurlijk en vermijd omstreden e-nummers

E-nummers verschillen van elkaar. Ze verschillen in gebruik en ook in negatieve gevolgen.

De ene is kankerverwekkend, de ander is slecht voor je metabolisme, etc.

Als voorbeeld kan ik de smaakversterker noemen, E621.

Gemiddeld persoon krijgt hiervan een halve gram per dag binnen.

Er zijn een hele hoop negatieve korte termijn en lange termijn effecten aan dit e-nummer verbonden bij een te grote inname.

Voor je gezondheid is het dus belangrijk onnatuurlijke producten vermijden. Maar ook voor je lijn.

Gezondheid en slankheid staat namelijk heel vaak synoniem aan elkaar.

In mijn Afslank receptenbijbel werk ik daarom namelijk enkel met ingrediënten die zo min mogelijk e-nummers hebben.

4) Eet minder kcal dan voedingscentrums aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Als je wilt afvallen en gezond wilt leven, dan dien je minder te eten dan het Voedingscentrum aanraad.

Wees niet gevreesd, het is niet veel minder.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om aan de hand van verschillende wetenschappelijke onderzoeken een tool te maken die precies uitrekent hoeveel jij nodig hebt.

Je kan zelfs verschillende formules van verschillende instanties of wetenschappers in mijn tool kiezen om verschillende opinies over jouw calorie-inname te lezen.

Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar het werkt een stuk simpeler dan ik het nu laat klinken.

De tool is gratis en je kan hem op deze pagina gebruiken.

*Attentie* De gratis webinar van deze week loopt vol

In de webinar van deze week vertel ik over 3 van de grootste mythes omtrent afvallen en vertel ik over hoe je overtollig vet verliest.

Klik hier om je aan te melden

5) Stop met suiker

Suikerrijke producten zorgen voor gewichtstoename en verhogen de kans op hart en vaatziekten, diabetes, tandbederf, en meer.

Het is ook slecht voor je brein, het verstoort de prefrontale cortex. Hierdoor word je impulsief en minder besluitvaardig.

Zetmeel en suikers zijn eenvoudige koolhydraten die snel door het lichaam worden opgenomen. Het zet zich snel om in in vet.

En omdat het je insuline niveau’s verhoogt, zorgt het er ook voor dat je andere voeding sneller omzet in vet.

Klik hier voor 8 tips om suikervrij te eten

Dit is een artikel met 68 schuilnamen voor suiker

6) Vermijd stress

Stress is een functie door het lichaam ontwikkeld om te overleven in vervelende situaties.

Hierbij zorgt stress ervoor dat er meer vet wordt opgeslagen, zodat je lichaam het heeft in het geval er een lange tijd geen voedsel voor handen is.

Stress kun je op verschillende manieren aanpakken, waardoor je cortisolwaardes weer hun normale balans aannemen.

Goede voedingsmiddelen zijn onder andere: saliethee, eieren, ananas, wit vlees, vis, avocado, banaan, appels en geelwortel.

Groente en fruit staan in de voorste rij om je stressniveau te laten dalen. Vermijd snelle koolhydraten en eet eiwitrijke voedingsmiddelen.

Eieren en noten zijn dan ook goed om te eten.

Vette vissoorten bevatten Omega 3 vetzuren die ook een goede invloed hebben op je stressniveau.

Als laatste een tip voor de chocoladeliefhebbers onder ons: donkere chocolade van minimaal 85% werkt stressverlagend!

Hier lees je meer tips over stress-management.

In de Afslank Receptenbijbel heb ik een uitgebreider stuk over stress geschreven.

7) Beweeg

Maar liefst 80% van een gezond gewicht hebben is voeding, 20% is beweging.

Dit betekent niet dat je per se hoeft te sporten. Het betekent wel dat je beweging nodig hebt om een gezond lichaam te hebben.

Als je al een uur per dag fietst voor je werk of fysiek veel moet doen voor je werk, dan krijg jij je benodigde beweging al binnen.

Met mijn methode val je af door juist te eten, niet door te sporten.

Natuurlijk kan je wel afvallen door te sporten.

Als je dat wilt, heb ik hier meer tips voor je.

8) Eet gezonde vetten

Één van de grootste misvattingen met voeding is dat vet eten ervoor zorgt dat je een vet lichaam krijgt.

Je hebt gezonde vetten en je hebt ongezonde vetten. De omega 3 vetzuren zijn ontstekingsremmend terwijl de omega 6 vetzuren ontstekingsbevorderend zijn.

Het is hierbij niet zo simpel als verzadigde en onverzadigde vetten.

Alle recepten van de Afslank Receptenbijbel bevatten de goede vetten.

Wat de goede vetten zijn leg ik in de Afslank Receptenbijbel uit.

9) Drink voldoende water

De laatste richtlijn is wellicht een van de belangrijkste: drink voldoende water.

Water drinken klinkt je misschien wat te simpel in de oren, maar het is een gezonde en makkelijke manier om gewicht te verliezen.

Het klinkt eenvoudig, een paar glazen water per dag drinken.

Toch kan het nog een hele opgave zijn om elke dag voldoende water te drinken.

De meeste mensen drinken over het algemeen veel te weinig water.

En dat terwijl water je lichaam kan zuiveren en kan zorgen voor extra gewichtsverlies.

Is al het bovenstaande SUPER onbelangrijk?

Je kan gezondheid zo complex maken als je wilt.

Je kan elk klein detail van elke voedingssoort proberen te achterhalen.

Hierbij kan je streven naar een zo’n gezond mogelijk voedingspatroon.

Je kan de ingrediëntenlijst van alle producten aflezen, continu boeken lezen, continu cursussen en seminars volgen.

Als gevolg zal je waarschijnlijk gezonder en slanker zijn.

Maar niet iedereen hoeft zo gek te zijn als ik.

Daarom heb ik de Afslank Receptenbijbel gemaakt.

Daar staan enkel recepten in waar al mijn theorieën in zijn verwerkt.

Eet volgens het boek, maak de recepten, geniet, en zie jezelf slanker en gezonder worden.

Klik hier om risicovrij de afslank receptenbijbel en de tijdelijke bonussen uit te proberen

1 Reactie op "De 9 Cruciale Basis Richtlijnen van HappyHealthy’s Afslankmethode"

  1. Marieta says:

    Ik heb inmiddelshet boek in huis en ben hier ook mee begonnen, helaas ben ik geen booschappenlijstjes tegengekomen en heb ik een aantal mailtjes met vragen gestuurd maar heb hier ook geen reactie op gekregen…

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *